Polen...

... var fantastiskt.
.
Så sitter jag då här hemma i Sverige igen... och det är absolut inget som helst fel i det... Sverige är ett helt underbart land att leva i... men jag kan inte låta bli att reflektera lite över den senaste veckan då jag ju befunnit mig i Polen... och en sak har jag lärt mig... igen... och det är att verkligheten oftast överträffar dikten... jag hade nog utan att tänka så mycket på det lite fördommar om hur det skulle vara i Polen... lite grått och öststatligt... och så hamnar jag i Krakow... en helt fantastisk stad... vacker... trevliga människor... uteserveringarna... jag skulle kunna skriva ett långt hyllningstal till denna spännande stad... men jag nöjer mig med att rekomendera er ett besök där... jag kan garantera er att ni inte skulle bli besvikna.
.
Vem sa att det var trångt för benen att flyga med Ryan Air?
.
Vi flög ner till Krakow med Ryan Air... hur billigt som helst när man kan resa lätt (ett handbagage) och inte alls så himla trång för benen om man är lite smart och ser till att ta en plats vid nödutgångarna mitt i planet... dessa kan man nog boka innan man går på planet om man betalar extra... men människor som flyger med Ryan Air gör detta för att det är himla billigt och betalar inget extra... så dessa platser brukar vara lediga trots att det står resarverat på dem... vilket var fallet när vi flög till Krakow... så vi satt hur bra som helst med gott om plats för benen... och priset för att flyga fram och tillbaka till Krakow var otroligt låga 570 kronor... för två personer... så jag fattar inte riktigt varför man klagar på Ryan Air... hur smidigt som helst ju.
 

Kommentera inlägget här :