Att måla...

... tavlor.
.
Det var länge sedan jag målade tavlor... och igår när jag satt vid mitt målarbord och målade en Modesty Blaise samtidigt som Liquid Soul dånade ut ur högtalarna så kunde jag inte låta bli att undra... varför... varför väntar jag så länge med att göra dessa saker som får mig att må så himla bra... det är precis som om det finns något inbyggt motstånd djupt inne i mig som hela tiden försöker få mig att känna att det är "jobbigt" att... yoga... måla tavlor... promenera... gå på möte... jobba i stegen... o.s.v... och sanningen är precis tvärtom... det är när jag struntar i att göra alla dessa grejer som livet blir... jobbigt.
.
Att måla tavlor är skitskoj... igår började en ny era... Modesty Blaise-eran... skitsnygga... eller hur?
 

Kommentarer :

#1: Mdm CuruXa

Jättefina min vän :)
Samma sak med mig ... jag ska också komma igång med mitt målande
ska bara ..lite först ..

Svar: Just do it...
kram
peter

skriven
#2: Helena

Tack! Jag vet precis hur det är med det där. Mina målar grejjer är nu undan stoppade. Dags att ta fram dem och komma in i det goa igen. Kladda med färger är ju så underbart! =) Tack för påminnelsen. Kram

Svar: Skapandet är fantastiskt...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :