Besatt...

... vill ingen vara.
.
Mitt liv ser helt annorlunda ut idag mot hur det var för en vecka sedan... då dök jag rakt ner i ett svart hål och kände bara hopplöshet... den hopplösheten är idag utbytt mot hopp... och känslan jag känner idag är den totala motsatsen till hur jag kände mig förra måndagen... enkelt uttryckt så skulle jag vilja påstå att jag bytt ut ett liv i rädsla mot ett liv i kärlek... och rädd blir jag när jag glömmer bort mig själv och tror att mitt mående är helt beroende på att någonting utanför mig själv... då blir jag besatt... och besatthet... det är verkligen inte kärlek... det är den absoluta motsatsen... besatthet är ingenting annat än självcentrerad rädsla... punkt slut.
.
Livet är vackert... och idag så är jag tacksam över att ha förmågan att kunna se det.
.
Jag har tagit hand om mig själv i helgen... hängt lite med goda vänner... varit kulturell och tillsammans med en av mina goda vänner tagit del av en helt fantastisk jonglörs uppvisning i fredags kväll... jag har varit på NA-möte... spelat badminton... och pratat med min sponsor... skrivit i mitt steg... varit och hälsat på två av mina barn... och några andra saker av lite mer privat natur... kort sagt jag har tagit hand om mig själv... låtit kärleken råda istället för rädslan... och skillnaden är som natt och dag... idag så kan jag ärligt påstå att jag är en lycklig kille... fan vad skönt det känns.

Kommentarer :

#1: Annika

Åh vad glad jag blir att det har vänt för dig! Stor kram till dig!

Svar: tack... så är det ju... efter regn kommer sol.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :