Lycklig...

... är en skön känsla.
.
Brukar säga att lycka kommer innifrån... det är i alla fall vad jag tror... just i detta nu så är jag väldigt lycklig... och visst kommer den känslan från mitt inre... en varm behaglig lite nästan pirrande känsla av välbehag... skönt... helt enkelt väldigt, väldigt skönt.
.
Visst är det enkelt att vara lycklig en solig dag i skidbacken... men... lycklig kan jag vara överallt.
.
Det är inte alltid enkelt att värja sig för lurgrejerna som vill få mig att tro att lyckan är någonting som kan köpas för pengar... eller ännu värre... att pengarna i sig skulle göra mig lycklig... ni vet... "köp en lott"... visst var förutsättningarna för lyckan förra veckan när jag åkte bräda i närmast perfekta förhållande goda... det kan jag ju inte sticka under stol med... men jag vill ändå hålla fast vid att min lycka kommer innifrån... och att jag egentligen har förutsättningar för att vara hur lycklig som helst även en regnig dag... fast en sak har jag lagt märke till... och det är att jag behöver sorgen för att riktigt på djupet förstå hur lyckan känns.

Kommentera inlägget här :