Att arbeta...

... med sig själv.
.
Sen jag valde att leva drogfritt så har mitt liv blivit bättre på ALLA område... till en början så var jag rätt nöjd med att "bara" slippa peta i mig en massa sinnesförändrande medel... men med tiden så har jag lärt mig att jag kan "jobba med mig själv" och tillfriskna... det räckte liksom inte med att "bara" vara drogfri för mig... jag ville ha ut mer av livet... så jag började arbeta med mig själv med hjälp av mina vänner och ett 12-stegsprogram...  någonting som varit/är bra för mig är att skriva om mig själv... här har jag tagit emot hjälp av min sponsor och NA:s stegarbetsguide... funkar skitbra för mig.
.
Här festar jag loss och har rackars trevligt tillsammans med Norska Narkotikapolisföreningen.
.
Jag säger inte att mitt sätt är rätt sätt... bara att mitt sätt är mitt sätt... och att det har funkar precis lika bra för mig som det har gjort för så många andra... jag var inte som jag trodde när jag nyktrade upp... annorlunda... jag har förstått att jag är en ganska vanlig kille... och inget ufo... i början så vågade jag inte ens gå ut och ta en fika... och idag så kan jag festa loss i vilket sammanhang som helst... jag är inte längre så rädd för andra människor att det hämmar mig till den grad att jag börjar isolerar mig... tvärtom så gillar jag att möta nya människor och är nyfiken på livet... och det är ett resultat av att jag tog mod till mig och började arbeta med mig själv... idag så VET jag att jag duger precis som den jag är... en helt vanlig vacker och värdefull människa som lever tillsammans med andra vackra människor på vår vackra jord... det visste inte jag när jag missbrukade... för då var jag blind.

Kommentera inlägget här :