Facebook...

... kan göra oss galna.
.
Läste precis i blaskan om att en forskare har forskat och kommit på att facebook kan få oss att tappa verklighetsuppfattningen... låt oss säga så här... jag är inte förvånad... och även om jag själv gör mitt bästa för att inte fastna för mycket framför just FB så måste jag nog erkänna att jag också kan bli påverkad av den sidan på nätet... det är väldigt lätt att fastna och bli en liten smula besatt... fast mitt "problem" för tillfället heter Candy Cruch... ett för tillfället helt sinnessjukt beroendeframkallande spel för mig... och jag som trodde att jag "vuxit ifrån" sådana spel... tji fick jag.
.
Börja INTE spela detta spel.
.
Forskaren som forskat om FB berättade om att en av deltagarna i studien började hallucinera om att hennes (det stod så... hennes... men det kan säkert lika gärna gälla oss killar) Facebookvän kom ut ur datorn och rörde vid henne... jag hoppas verkligen att så inte blir fallet med mina godisar i godisspelet... fast kanske ändå... jag gillar ju godis ibland... men det som skrämmer mig mest är faktiskt det här med Facebooksvän... missförstå mig rätt nu... jag har själv en massa vänner på FB som jag uppskattar att ha fått kontakt med och jag förstår att FB är ett ypperligt sätt att få kontakt med både gamla och nya vänner... det är inte det som skrämmer mig... jag är mer rädd för att Facebookvännerna kan ersätta de vänner vi träffar i den verklighet som i alla fall jag inbillar mig finns runt omkring oss... och så vill i alla fall inte jag att det ska bli... jag vill gärna kunna ge mina vänner en kram... och kanske var det därför hon började hallucinera om att FB-vännerna kom ut ur datorn... för om hon bara hade Facebookvänner fanns det ju ingen att krama... hemska tanke.
.
Nä... nu ska jag försöka klara en nivå till på godisspelet...

Kommentera inlägget här :