Genast...

... omedelbart.
.
Sitter och skriver lite reflektioner över vad jag fått ut av mitt 10-steg... att börja dagen med en frukost och lite stegarbete är en MYCKET bra rutin för mig... för är det en sak som är sann så är det att tillfrisknande är någonting jag aldrig kan få för mycket av... och jag behöver påminna mig om att det är en ständigt pågående process... för precis som i livet i stort så funkar det inte att luta sig tillbaka och njuta av tillvaron genom att stanna upp och göra... typ ingenting... visst det funkar ett litet tag men det dröjer inte så himla länge innan jag behöver ta ansvar rent praktiskt... jag behöver gå upp på morgonen... ta mig till jobbet för att tjäna lite stålar... röra på min kropp lite då och då... kort sagt... ta lite ansvar så att jag kan luta mig tillbaka lite då och då för att kunna njuta av att göra... ingenting... och det gäller även mitt tillfrisknande... jag gillar liknelsen med rulltrappan... att det är lite som att gå upp i en rulltrappa som går ner... slutar jag att knalla så går det bakåt.
.
Vill jag kunna åka på semester så behöver jag ta ansvar och jobba ihop lite stålar först.
.
Att ta mitt ansvar är en ständigt pågående process för mig... jag har helt klart en destruktiv sida i mig som vill att jag ska stoppa huvudet i sanden och säga... sen... ska bara... och skjuta upp allting till imorgon... och därför är det väldigt viktigt för mig att kunna göra ett 10-steg... ofta och omedelbart... det hindrar mig från att smita från mitt ansvar... och det är när jag tar mitt ansvar som jag blir fri... fri att leva... fri att älska... fri att bara vara jag.

Kommentera inlägget här :