Inre oro...

... är en otrevlig känsla.
.
Har kännt en inre oro i några dagar nu och jag gillar inte den känslan... en liten klump i magen som gör mig nervös... och det tar ett tag innan jag får tag i mitt förstånd och börjar kolla vad det egentligen handlar om... jag har väldigt svårt att förstå det just nu... för helt ärligt så lever jag min dröm och skulle inte vilja byta ut mitt liv mot någon annans... jag är helt enkelt lycklig och har funnit det jag vill ha... vilket gjorde att jag först trodde att det var rädslan över att mista detta som skapade min inre oro... nu tror jag inte att det är så även om det hade varit en enkel förklaring... nä jag tror det beror på någonting mycket enklare... att jag har lite grejer som jag oroar mig för och några saker att göra som jag redan borde ha gjort... så jag börjar känna mig en smula stressad... vilket visar sig genom en känsla av... ja just det... inre oro.
.
Kolugn...
.
Jag fick en jävla stor elräkkning som jag måste betala i denna månaden... jag är lite orolig över vad de kommer att säga på banken när jag ska dit för att be om ett lån... jag har några papper som redan borde varit inskickade... behöver fixa en inkomst så att vi kan hyra en större lokal... ett ärende till skattemyndigheterna... ännu ett snack med AF... plus några inplanerade möten att ta hand om... det är helt enkelt några pusselbiter som behöver falla på plats innan jag vet hur saker och ting ter sig... och just nu vet jag inte hur det kommer att gå... och det gör mig orolig fast jag vet att jag egentligen inte har någonting att oroa mig för... men jag måste först göra "min del" innan jag kan släppa taget och ta det som det kommer... det handlar om att ta ansvar... och det är genom att ta ansvar som vi blir fria... fria att njuta av livet på livets villkor.

Kommentarer :

#1: Anonym

Du är bäst Peter!! Så länge du följer denna vägen har du inget att vara rädd för

Svar: tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :