Lyckan...

... kommer inifrån.
.
Jag är en lycklig kille... och den känslan kommer inifrån... visserligen så finns det orsaker till min lycka utanför mig själv... men känslan... det kommer inifrån... kanske vågar jag vara lite extra lycklig för att jag idag vet att jag även fixar att vara riktigt, riktigt ledsen... ibland så kan jag faktiskt känna lite sorg när jag är riktigt lycklig... och tvärtom... att jag kan bli en pytteliten smula lycklig över att kunna vara riktigt ledsen... bägge tillstånden känns i vilket fall som helst överväldigande... de tar liksom över mitt liv... och jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag naturligtvis skulle välja lycka framför sorg 100 gånger av 100... detta trots att jag VET hur viktigt det är för mig att tillåta mig vara riktigt ledsen också... jag har massor av sorg i mig... även i dag då hela kroppen spritter av lycka så finns den där... så klart... och paradoxalt nog så tror jag att jag får en förmåga att bli ännu lyckligare när jag vågar vara riktigt ledsen lite då och då... att gråta är ju helt underbart... jag blir nästan lycklig bara av att tänka på det.
.
Idag så ska jag göra mitt bästa för att vara nära mina egna känslor... och känna på livet.
.
Det är en gåva att kunna känna livet på riktigt... så många känslor... så mycket att uppleva... jag är sannerligen en lyckligt lottad kille som har vågat vara drogfri så länge att jag har fått förmågan att leva det liv jag lever... ett liv fyllt av... liv.

Kommentera inlägget här :