Måndag...

... morgon.
.
Så har jag då ännu en arbetsvecka framför mig... vilket glädjer mig eftersom jag ju har världens bästa jobb... att jobba på VågaVa är spännande... för även om jag har lite saker inplanerade i min agenda så vet jag aldrig riktigt vad som kommer att hända... att jobba med människor är intressant... och väldigt, väldigt omväxlande även om vi kan bete oss rätt förutbestämbart... vi människor är faktiskt rätt lika varandra och beter oss ofta ungefär på samma sätt när vi står inför liknande situationer... det har jag fått lära mig den långa vägen... och inget som jag visste för några år sedan då jag var helt övertygad om att jag minsann var... annorlunda... idag vet jag att jag hade fel... jag är precis som alla andra... varken sämre eller bättre.
.
Jag är en helt vanlig kille... och det känns himla bra tycker jag.
.
Att slippa vara annorlunda är nog bland det finaste jag vet... det innebär ju att jag får vara med på samma villkor som alla andra... ett privilegium om ni frågar mig... om en dryg timme så kommer jag att utnyttja det faktum genom att göra min röst hörd på ett nätverksmöte för sociala företag i Halland... för jobbet på VågaVa innebär ju också att vi har givits en möjlighet att få vara med och påverka hur vi vill ha det... visserligen så är det väl inte säkert att det blir precis som vi vill... men... och det är viktigt... vi får ha våra synpunkter... och vet ni vad... vi blir tagna på allvar... bara för att vi är värda att tas på allvar... skönt... snacka om att ta del av samhället på samhällets villkor.

Kommentera inlägget här :