Att Våga...

... Va.
.
Det närmar sig en tid för förändringar... en tid då det är dax för mig att lämna tryggheten i det kända för att ännu en gång ge mig ut på en resa i det okända... och jag skulle ljuga för er om jag påstod att jag känner mig helt trygg i det... nä... tvärtom så är jag precis som vanligt rädd för förändringar... men... samtidigt så finns det en lockande och spännande känsla i att ge sig ut på ett helt nytt äventyr... och det är hög tid att prova om vingarna kan bära för ännu ett steg i min personliga utveckling... jag vill nämligen ta chansen att lyssna på de människor som jag har  runt mig... människor som säger åt mig att ta chansen för förverkliga ytterliggare en dröm.
.
Även om livet går som på räls kan det ibland vara bra att växla in på ett annat spår... att våga ta chansen.
.
jag har idag ett program som jag kan använda mig av i ALLA mina angelägenheter... jag har ingenting att vara rädd för så länge jag följer den vägen... och om jag tar en dag i taget och gör det jag ska göra så kan det bara inte gå fel... för jag tror att meningen med livet är att... leva.
 

Kommentarer :

#1: Dennis

Det verkar vara förändringens tid. Jag har själv, efter en grundlig konsekvensanalys, kommit fram till att vissa ändringar måste ske för att uppnå nästa "nivå".

Och eftersom du (i vanlig ordning) är hemlighetsfull så ska inte jag vara sämre, mina förändringar kommer i ljuset först i morgon.

Är detta inte att utvecklas så säg? Att ta ett steg bort från det trygga, ut i det okända med en förhoppning om att det blir bättre och med givande.

Keep it up Peter!

Svar: De flesta förändringar och hopp ut i det okända blir ju onekligen till det bättre... eller hur?
peter

skriven

Kommentera inlägget här :