En helt ny...

... vecka väntar.
.
Så var det då måndag igen... och en helt ny vecka att se fram emot... kanske är den fylld med massor av äventyr och nya överraskningar... för så är ju livet... det händer liksom grejer hela tiden... både mellan mina öron och utanför... mest utanför så klart även om det kan kännas precis tvärtom ibland... allra helst när det självcentrerade rädslan kommer och hälsar på... som den gjorde förra veckan... och visst behöver jag rota runt lite i mitt inre fängelse av rädslor och ångest... men... livet är ju så mycket större än avståndet mellan mina öron... och jag kan tycka att jag behöver en smula balans mellan mitt inre liv och verkligheten utanför mig själv... vilket inte alltid är så lätt när mina känslorn tar över... då har jag allt för lätt att fastna i mitt eget huvud... vilket egentligen ju är helt galet... det är ju inte där mina känslor bor... nä... i mitt huvud bor bara en himla stor kommité som till råga på allt ganska ofta bråkar med varandra och har svårt för att komma överens... och det sunda förnuftet som skulle bo där egentligen åker på semester.
.
Ibland så svänger livets väg in på nya spår... spännande tycker jag.
.
Jag skulle inte vilja byta ut mitt liv mot någon annans... jag är en väldigt lyckligt Lottad kille... men det innebär ju inte att allt alltid går spikrakt framåt för mig... livet tar med mig på en spännande resa och jag vet inte alltid vart jag är på väg... rent erfarenhetsmässigt så vet jag ju att allt kommer att bli bra så länge jag håller mig drogfri och inte flyr ifrån mig själv... den kunskapen är skön att vila sig mot.

Kommentera inlägget här :