Föreläsning...

... igen.
.
Nu var det ett tag sedan jag föreläste... det har varit ovanligt lugnt på den marknaden de senaste veckorna... vad det beror på vet jag inte riktigt men en av anledningarna kan vara att jag envisas med att hålla en väldigt låg profil och att det kanske är dax för en liten smula marknadsföring... även om jag inte känner mig så himla bekväm i den rollen... har ju hela tiden levt på att mina föreläsningar gett mig nya föreläsningar... ringar på vattnet-effekten... men jag kan också märka att när man byter ut den som ansvarar för att anlita mig på ett företag eller skola så slutar ofta den skolan/företaget att höra av sig... det handlar alltså som så mycket annat om att bygga upp en personlig relation med den som har ansvaret att hyra in mig... och eftersom det brukar gå bra så får jag för det mesta återkomma... tills man byter ut personalen som anlitar mig nästa gång.
.
Inte alltid samma lika varje gång...
.
Sen finns det väl också en annan aspekt... märkte av den för ett antal år sedan... och det är att det går lite "trender" i vad för slags föreläsning man vill ha... och just nu så är nog min bakgrund som narkoman och alkolist någonting som ligger mig i fatet... många tror nog att de ska få höra en livshistoria om hur jag som någon slags hjälte mot alla odds lyckades ta mig ur ett missbruk... och visserligen så är ju det sant... men min föreläsning handlar nog betydligt mer om att vara en helt vanlig människa... och om likheterna mellan mig och de som lyssnar på mig.

Kommentera inlägget här :