Ont i magen...

... har jag.
.
Jag har ont i magen... inte så att jag ligger och vrider mig i smärtor direkt... och det är inte heller ont i magen av nervositet eller oro... eller illamående... nä... jag har "bara" lite ont i magen och det har jag haft i några dagar nu... så jag tänker minsann höra av mig till min vårdcentral och be dem att titta på mig och min onda mage... någonting som är helt nytt för mig... för en ganska stor del av mig själv vill hellre lägga locket på och vänta tills det går över... man åker liksom inte till doktorn om man inte är väldigt allvarligt skadad... typ nära döden eller när man bryter benen och sånt... lite ont i magen är inget jag besvärat sjukvården med tidigare... men nu har jag blivit äldre... och kanske en smula klokare... jag inser att jag behöver vara rädd om mig... att jag behöver lyssna på min kropp och fråga mig vad den vill säga till mig... för att jag har ont i magen betyder någonting... min kropp berättar för mig att någonting ínte är riktigt som det ska.
.
Tro det eller ej... men jag har ändå en liten tanke på att vara rädd om mig själv... det måste vara åldern.
.
Den sidan av mig själv som tycker att man inte ska belasta sjukvården i "onödan" tycker att jag är löjlig som känner efter hur jag mår... men den andra sidan av mig själv tycker att jag är klok... och säger åt mig att jag skulle sagt åt de jag tycker om att åka till sjukhuset en extra gång... och helt ärligt... det är väl på tiden att jag tar med mig själv och behandlar mig likadant som de jag tycker om... om inte annat för att föregå med gott exempel.
 

Kommentera inlägget här :