Torsdags...

... grupp.
.
På torsdagar har vi grupp på VågaVa... idag så är det Pedro som ska hålla i den och det ska visst komma att handla om konsekvenser... vilket ju onekligen är ett intressant ämne... först kom jag att tänka på konsekvenserna som jag drog på mig när jag var en aktiv missbrukare... ni vet allt det där eländet som drabbar oss som väljer att leva i ett missbruk... vi är ju minst sagt "otursförföljda" och blir allt som oftast omöjliga att ha anställda... leva tillsammans med... och till slut så det verkar inte finnas en enda människa som litar på oss... vilket kanske inte är så konstigt eftersom det ju in fakto oftast inte går att lita på en aktiv missbrukare... inte för att den människan är en dålig människa utan mer för att missbruket i sig inte är att lita på... det är ju bara för att ta ett exempel inte direkt ovanligt att det händer en massa oförutsägbara saker som får en aktiv missbrukare att missa ett förutbestämt möte... eller komma lite försent... och då menar jag inte bara fem minuter utan snarare ett par dagar.
.
En "konsekvens" av att leva drogfritt är att det går att lita på oss... i alla väder.
.
Ett drogfritt liv innebär också "konsekvenser"... idag så kan ni lita på mig... säger jag klockan 15.00 så är jag där vid utsatt tid... däremot så kan jag bli irriterad på någon som kommer för sent trots min historia... eller kanske tack vare just den... det har blivit vilktigt för mig att vara en pålitlig kille... mest för min egen skull.
 

Kommentera inlägget här :