Att byta internetleverantör...

... kan vara lurigt.
.
Vi på VågaVa håller på att uppgradera vårt bredband... under alla år som gått har vi ju haft telia som leverantör... och det är väl inget fel i det... jag har inga direkta åsikter när det gäller vem som levererar vårt internet... kan väl tycka att billigt och snabbt är ett bra allternativ... men i morse när vi satt och käkade frukost så kom ett annat argument med i diskusionen... våra mailadresser... vill man skicka mail till mig så har ju [email protected] funkat i snart 15 år... och det är adressen som står på mina visitkort... och jag har personligen delat ut hur många sådana som helst under åren som gått... den adressen och mitt mobilnummer vill jag inte bli av med... och nu får jag reda på att om vi byter leverantör så kommer våra E-mailadresser också att bytas ut... och det får ju bara inte hända... ett mycket smart drag av telia för att behålla mig som kund... nästan så att jag blir lite förbannad faktiskt.
.
Det är lite meck med att byta internetleverantör... ta bara det där med att byta mailadress.
.
Det är lätt att vara efterklok... och vi får ta ett riktigt snack om hur vi ska göra... att sitta fast vid en leverantör bara för att vi har en massa inarbetade mailadresser känns ju bara sååååå fel... och egentligen så borde kanske vår adress vara samma som vår domän... typ [email protected]... hmmmm... tål att tänka på... grejen är ju bara vad vi i så fall ska göra med alla våra visitkort... hmmmm... tur att jag lärt mig att det inte finns några problem... bara förtäckta lösningar.
 

Kommentera inlägget här :