En helg...

... bara för oss själva.
.
Som de flesta ju redan vet så lever jag ju i en relation... och det var inte utan att vi blev lite förundrade för några veckor sedan då vi tänkte att vi behövde ha lite "egentid" för oss själva... det hade rullat på i ett ganska högt tempo ett tag vi hade haft en massa saker att göra mest hela tiden... så det var dax att "ladda batterierna"... vi slog oss ner och kollade i våra agendor... och till slut efter lite letande så hittade vi en helg några veckor fram där vi bägge hade en helt tomt i våra agendor... och nu är vi äntligen där... denna helgen har vi ingenting inbokat och det känns riktigt, riktigt bra tycker jag... bra och tänkvärt.
.
Ingenting funkar av sig själv... en relation är också någonting som behöver underhållas.
.
Jag är glad över att leva i en relation där vi förstår vikten av att boka in en helg bara för oss själva... det är så himla lätt att glömma bort både sig själv och sin relation när man bokar in både det ena och andra i sin agenda... och ändå så vet nog de flesta av oss att ingenting mår bra av att tas för givet... det finns alltid tid för eftertanke... där jag kan få lov att känna på min tacksamhet över det jag redan har i mitt liv.
 

Kommentarer :

#1: Johanna Catwitch

Gött hjärtat..mys ❤

Svar: så klart...
peter

skriven

Kommentera inlägget här :