En högre makt...

... eller en kraft starkare än mig själv.
.
Spela kvitta vad jag kallar det kan tyckas... Guderiet må ha vilket namn som helst huvudsaken är ju faktiskt att ha hittat någonting som funkar för mig... och det har jag... inte på så sätt att jag blivit religiös på något sätt... nä det kan jag inte påstå... däremot har jag utvecklat en strategi som hjälper mig att släppa taget om saker och ting som jag ändå inte kan påverka... och bara det är ju värt hur mycket som helst... så visst är jag himla tacksam över att ha lyckats med att etablera en kontakt med någonting som jag förstår mindre och mindre av samtidigt som jag paradoxalt nog får allt större tillit till... och jag kan faktskt gå med på att kalla det någonting för Gud... om inte annat så för att förklara lite vad jag menar... det finns ju hur många uppfattningar som helst för det begreppet... och vad jag menar är min högst privata tolkning... för så är det ju... jag har helt enkelt skapat mig en helt egen Gud som funkar för mig... vill ni kalla det för "högre makt"... "en kraft starkare än mig själv"... "gud" eller vad fan som helst så spelar det ingen som helst roll... huvudsaken är ju att det funkar.
.
Jag har provat att spelat Gud i mitt eget liv... det gick väl så där... inget jag rekomenderar.
 

Kommentera inlägget här :