En sömnlös...

... natt.
.
Jag brukar verkligen inte vara den som har svårt för att sova om nätterna... jag lägger bara huvudet på kudden och somnar... men även solen har sina fläckar... för denna natten så gick det troll i soveriet... jag har legat och vänt och vridit på mig mest hela natten känns det som... och jag blir nästan förundrad över hur stressad jag blev av att ligga vaken och inte kunna somna fast jag var trött och det var mitt i natten... kändes lite "gammalt" på något difust sätt... en mycket olustig känsla... lite som att befinna sig i ett "mittemellanland"... och då menar jag inte det där trevliga tillstånd som jag kan känna precis innan jag somnar... snarare som om någonting höll mig kvar i ett vakum... lite mardrömslikt faktiskt.
.
Jag kunde nästan förnimma mardrömsnätterna i min barndom... en riktig hemsk känsla.
.
Jag hade en mardröm som jag drömde lite då och då när jag var liten... den är väldigt abstrakt och i det närmaste helt omöjlig att förklara... men jag minns känslan den gav mig... ren och skär skräck... jag kunde vara rädd i flera dagar efter en sådan dröm... vet inte riktigt varför jag kom att tänka på den nu... men på något sätt så gjorde den sig påmind inatt... inte som när jag var barn... långt ifrån... men ändå... rackarns obehagligt.
.
I vilket fall som helst så känns det skönt att denna natten äntligen tog slut... och nu är det gott att sitta vid köksbordet och dricka kaffe...kunna titta upp och se att jag lever en helt annan slags dröm idag... en väldigt vacker dröm.
 

Kommentera inlägget här :