KBT-utbildningen...

... fortsätter.
.
Så var det då dax för ytterligare två dagars utbildning i KBT... och det ser jag fram emot... på flera sätt... det känns bra att komma dit med min erfarenhet av missbruk... för trots allt så är ju själva andemeningen med denna kurs att hitta sätt och medel för att kunna erbjuda en bättre vård för de som så önskar... och jag är faktiskt rätt bra på det här med missbruksvård... inte på så sätt att jag sitter inne med alla lösningarna... långt ifrån... men ingen kan ta ifrån mig det faktum att jag är drogfri... och den erfarenheten är ju guld värd i detta samanhang... jag vet ju åtminstonde vad som funkat för mig.
.
Kanske det finns någon som jag träffar idag som blir intresserad av vad vi sysslar med på VågaVa?
.
Naturligtvis så hoppas jag ju inte bara på att lära mig en massa nytt utan även på att få göra någon lite nyfiken på vad vi sysslar med på VågaVa... för hur man än ser det så är vi en "mirakelfabrik" som producerar samhällsnyttiga medborgare på löpande band... och det är väl ändå det som är målet för denna utbildningen... att finna sätt och medel som förser den enskilde medborgaren verktygen så att han/hon kan välja ett drogfritt allternativ som funkar för den som så önskar... någonting som vi på VågaVa är himla bra på.
 

Kommentera inlägget här :