Mina åsikter...

... är i ständig förändring.
.
Sanningen är ju som ni alla vet inget statiskt... det gör ju också att mina åsikter är i ständig förändring... och det är inte alltid av godo även om jag förvisso uppskattar utveckling... det som kan vara jobbigt är mitt sätt att implentera nya idéer och åsikter mellan mina öron... för min första reaktion när jag får en ny "input" är att ifrågasätta den... liksom kolla om den håller genom att bli en smula negativ och försöka hitta brister i resonemanget... det hade ju varit så himla mycket enklare att bara hålla käften och lyssa uppmärksamt... för att sen bilda mig en egen åsikt... att kunna ändra åsikt tycker jag är en fin egenskap... även om det säkert finns en och annan som tycker att det är att "vända kappan efter vinden" i vissa lägen... det tycker inte jag... jag tycker att det är himla smart att kunna ändra åsikt... att våga göra fel... och kunna göra om och göra rätt.
.
Jag trivs med att vara en kille som kan ändra åsikt lite hur som helst.
 

Kommentarer :

#1: Någon

Håller fullständigt med om att det är härligt att kunna förändras och ändra uppfattning. Ännu mer härligt är att kunna erkänna det :)

Här har du lite intressant läsning i ämnet: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Svar: Intressant läsning ... Tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :