Möte med...

... brukarrådet.
.
Idag så blir det att åka upp till Falkenberg en sväng för ett möte med brukarrådet... känns bra att vara igång med det åtagandet igen... brukarråd är ett viktigt verktyg om vi vill vara med och betämma... för så är det... vi i Halland har ett brukarråd som får vara med i beslutsprocessen och vi kan verkligen känna att vi blir lyssnade på... brukarperspektivet är inte "bara" snack utan verklighet i Halland... och det glädjer mig... för det är ju himla mycket roligare att lägga ner energi på något konstruktivt... att stå på barrikaderna och gapa och skrika bara för att vara mot allt och alla tar ju bara på krafterna... jag personligen gillar att vara för någonting istället för mot allting... kanske hann jag tröttna lite på "offerrollen" under mitt liv som aktiv missbrukare... där var det ju helt nödvändigt att vara mot det mesta för att slippa ta ansvar för sitt eget liv... ansvar är ju ingenting att ha för den missbrukare som vill fortsätta att missbruka... nä på den tiden var det viktigt för mig att ha något att skylla på så att jag kunde peta i mig mer droger... grannar... taskiga flickvänner... eller vem som helst... "idioter" i alla möjliga och omöjliga former fanns det gott om på den tiden... och Ibland så kan jag inte låta bli att undra var alla "idioter" tagit vägen idag... fast att säga att jag saknar dem skulle vara en lögn... för det gör jag inte.
.
På fredag smäller det... Zlatan är i toppform och jag ryser i hela kroppen av förväntnngarna jag känner.
.
Tack och lov så har de flesta av alla de som var så himla mycket mot Zlatan tystnat något den senaste tiden... inte så konstigt om man tänker efter... visserligen så finns det säkert en och annan bitter själ kvar som vill klaga på allt och alla... och jag kan ärligt säga att jag lider med dem... att inte kunna njuta och glädjas av vår helt unika världsstjärna måste vara fruktansvärt... precis som att vara slav under drogerna och sitta kvar i ett aktivt missbruk... hoppas att vi kan göra det möjligt för några fler att bryta sig ur det fängelset... det är i alla fall därför som jag är med i brukarrådet... jag kan bara behålla det jag fått genom att ge bort det.

Kommentera inlägget här :