Röksugen...

... allt mer sällan... igen.
.
Det hände ju någonting när jag tog återfall på ciggen i vintras... mina röksug kom tillbaka och anföll mig i tid och otid... och inte blev det bättre när jag provade på att puffa på en elcigg... herregud... helt ärligt så har jag nog aldrig varit med om något liknande när det gäller att trigga mitt röksug... men en sak lärde jag mig i alla fall... att ta bort röksug med nikotin är inget annat än ren dumhet... Då menar jag alla dessa "hjälpmedel" som man kan köpa på apoteket... nä då funkar det nog bättre med en fet cigarr... för jag fick ju för mig att smaka några bloss på en riktigt fet cigarr när jag var på Marbella för ett litet tag sedan... naturligtvis i rent studiesyfte... tro inget annat... men jag kan fortfarande känna ett lätt illamående av bara tanken... jag blev ju inte bara yr i huvudet utan även väldigt "mätt" i magen... men i vilket fall som helst (peppar, peppar) så verkar det som om de få blossen hade det goda med sig att de till stora delar tagit bort mina röksug... inte helt men nästan.
.
Dessa små futtiga ciggen på Bali satte verkligen igång ett STORT röksugsmonster inom mig.
.
För en minut sedan så stoppade jag ner näsan i ett tobakspaket... och jag kunde riktigt känna hur jag rullade mig en cigg... och visst... lite röksugen blev jag allt... men det suget släppte nästan omedelbart... lite som det var innan jag åkte till Bali och tog återfall... och det känns återigen skönt att vara en rökfri rökare... bara för idag.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Dennis

Annars kan vi ju alltid flytta ekvatorn igen? ;)





Svar: Precis... 😉
peter

skriven

Kommentera inlägget här :