Strömlöst...

... i Brännebassalt.
.
Vi vaknade som vanligt rätt tidigt... sen kom verkligheten som ett slag i ansiktet... ingen ström... inget kaffe... och bara en spolning på dass... precis som vanligt med andra ord när det har blåst ordentligt ute på landet... fast kanske var det lite värre än vanligt när vi skulle köra hemifrån... det är ju inte var dag som man får såga sig fram bland omkullblåsta träd för att kunna ta sig till jobbet... men det löste sig till slut... så klart... det gör det ju alltid... nu får vi väl bara hoppas att strömen kommer tillbaka innan frysen smälter.
.
Visst är det mysigt med stearinljus... men det är rackars praktiskt med el också.
.
Annars så stormar det rätt bra mellan mina öron också nu för tiden... har lite... jag skulle inte vilja kalla det för problem men... vad ska jag säga... en väl gömd lösning är nog mer rätt eftersom jag är helt övertygad om att detta är någonting jag behöver gå igenom en gång för alla... vad det handlar om är att jag är i kontakt med en rädsla inuti mig som nästan håller på att ta kål på mig... och jag vet att det är en process men det betyder ju inte att jag gillar känslan... den nästan ju nästan skiten ur mig... tänkte att jag skulle ta och försöka skriva lite om det här på min blogg... det kanske funkar... att ta fram gammal skit i ljuset har ju alrig varit helt fel för mig... tvärtom... och det behöver jag påminna mig om... för nu har ju den stormen också blåst förbi... och då kan det ju vara enkelt att lägga locket på och låtsas som om det aldrig har hänt... som jag alltid har gjort.
 

Kommentera inlägget här :