Att ringa det där samtalet...

... kan vara svårt.
.
Ni vet säkert vad jag menar... det där samtalet som jag bara behöver ringa (helst igår) men av någon anledning så skjuter jag upp det hela tiden... "sen"... "ska bara"... och "imorgon"... tar över... jag har t.ex. en sponsor (världens bästa så klart) som jag kan använda mig av för att göra mitt liv enklare... och det har aldrig hänt att han sagt åt mig att ringa lite mindre... eller på något sätt avvisat mig... tvärtom så mår jag i stort sett alltid skitbra efter jag snackat med honom... att ha tillgång till en sponsor är verkligen en gåva för mig... lik förbannat så skjuter jag upp det där samtalet gång på gång... helt utan anledning... och ju längre jag väntar desto svårare blir det att ringa för mig... och så här har det hållt på i några år... det är samma sak med yogan... en annan sak som jag VET är himla bra för mitt välbefinnande... trots att jag VET hur bra jag mår av ett pass så har det fortfarande inte hänt att jag "känt för" att gå dit... istället har jag alltid minst hundra anlednin gar till varför jag ska vänta tills "imorgon"... för jag "ska ju bara" fixa en grej först... men "sen" ska jag yoga mer än någonsin eftersom jag ju vet hur bra jag mår av det... precis som när jag jobbar i stegen... snackar med min sponsor... eller gör det där som jag borde gjort för länge sedan.
.
Fattar bara inte varför det ska vara så himla svårt att göra det där som jag mår bra av att göra.
.
Det är precis som om det finns en inneboende destruktiv kraft i mig själv som inte vill att jag ska ha det bra... tack och lov så har jag möjligheter att välja bort den sidan av mig själv... någonting som jag behöver göra på daglig basis... ta bara det här med Candy Crach... jag fixade inte att spela det spelet på mobilen denna gången heller... likförbannat så var jag bara tvungen att prove... se om det skulle vara annorlunda denna gång... vilket det naturligtvis inte var... jag blev precis lika inåtvänd och introvert som förra gången jag spelade... snarstucken och lättirriterad... och fan... jag vill verkligen inte vara en sådan person så jag kapitulerade och plockade bort spelet från min telefon igen.
.
Idag så ska jag ringa min sponsor... för det är jag värd.
 

Kommentera inlägget här :