KBT...

... utbildning.
.
Blev riktigt glad igår över att någon på kommunen hade hoppat av en veckas utbildning i KBT... för det betydde att jag fick den platsen... så idag så är jag på väg till en utbildning som Halmstads kommun bjuder på... vilket jag är tacksam för... på flera sätt... dels för att det ska bli skoj att gå på en utbildning tillsammans med "vanliga" människor... ja ja... jag vet att jag också är en "vanlig" människa... men ni fattar säkert vad det är jag menar... lite av att bli inbjuden i samhället på samhällets villkor... men också dels för att de som jobbar i kommunen lyssnade på våra önskemål på föreningsrådsmötet i måndags... då vi undrade om inte vi som jobbar i ideella föreningar också kunde få ta del av deras interna utbildningar i mån av plats... vi samarbetar ju trots allt för samma mål i mångt och mycket.
.
Att utbilda sig kan ju bara inte vara fel... kunskap bygger broar.
.
Personligen så tycker jag att det är ganska skoj med utbildningar... och helt ärligt så kan jag ibland bli en smula förvånad över att jag trots allt kan så mycket som jag faktiskt kan... den praktiska skolan med livserfarenhet har onekligen en hel del att ge också... visst finns det mycket kvar för mig att lära... och jag kan verkligen hålla med om att ju mer man lär sig dessto mer fattar man hur lite man vet... egentligen... jag kan lära mig något nytt varje dag.
 

Kommentera inlägget här :