Nässpray...

... varje dag.
.
Att dra upp någonting i näsan känns himla gammalt för mig... och jag har ju blivit ordinerad någon form av cortison eller vad det nu kan vara i form av nässpray av doktorn... det ska tydligen hjälpa mot min bihåleinflamation... själv är jag tveksam och undrar lite varför de inte kunde ge mig pencillin istället... men visst... i det här fallet så får jag väl lite till läkekonsten... och jag förstår att man blivit retrektiv de senaste åren när det gäller pencillin... men jag måste få lov att säga att det här med att dra upp någonting i näsan påminner mig väldigt mycket om både amfetamin och kokain... och ja... jag fattar att det där ligger hos mig... kanske någonting som jag borde prata med min sponsor om.
.
Jag vet att nässpray är någonting som man kan missbruka... och det kan jag förstå.
.
En sak la jag snabbt märke till då jag började med att spruta in nässpray i min näsa... och det påminde mig också om missbruket... för det var mersmaken... skulle jag spruta in två sprut så blev det liksom sex istället... tack och lov så har jag tagit reson och följer nu rekomendationerna som jag fick av doktorn... och nu hoppas jag bara på att jag ska bli frisk... så att jag kan sluta med att spruta upp någonting i min näsa.
 

Kommentera inlägget här :