Nästan färdiga...

... med vår toalett.
.
Nu har vi ett fungerande gästrum med tillhörande toalett på övervåningen... efter mycket möda och stort besvär så kom då de sista grejerna på plats... nu är det "bara" lite målning kvar sen är det helt färdigt... men redan nu så kan jag meddela att toaletten funkar... lite trång kanske men helt okej... och det är väl inte utan att vi var rätt nöjda igår efter att vi skruvade ihop den breda nya sängen och konstaterade att vi har ett rum till de av våra gäster som vill sova över.
.
Lite färg sedan så är toaletten helt klar... det tog bara lite drygt 20 år... långsamt kommer man långt.
.
Bara sängkläder och gästerna som fattas... 
.
Bara det här med att ta hem gäster är ganska nytt för mig... men den senaste tiden så har jag gjort stora förändringar... både yttre och inre... kanske är det så enkelt att det yttre lite grann speglar det inre... det börjar bli lite ordning både innanför mina öron och runt omkring mig... kaoset som jag levt i så länge i att det blev normalt har försvunnit... och ersatts av ett väldigt behagligt inre lugn... det behöver inte hända grejer i 120 km/tim hela tiden längre... och jag behöver inte heller fly ifrån mig själv... idag... bara för idag... så kan jag känna mig älskad och omtyckt för den jag är... och då känns det också himla rätt att t.ex bjuda hem polarna för att kolla fotboll... att kunna öppna upp vårt hem för våra vänner är också frihet.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Carina Johansson

Åååå va fint ❤ ses till veckan då å inviger ;)) kram

Svar: Tjoho... det ser vi fram emot.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :