Tillbaks...

... i verkligheten.
.
Visserligen så befinner jag mig väl alltid i verkligheten men... det har varit mycket med att flänga runt i några veckor nu så jag har ju inte varit stationerad på min arbetsplats på några veckor... har faktiskt inte hunnit spendera så mycket tid där överhuvudtaget sedan vi avslutade årets "VågaVa go beach"... och det är väl hög tid att få in lite av de rutinerna i mitt liv... fast jag vet ju aldrig riktigt vad mitt arbete för med sig till mig... det är lite av charmen med att ha "världens bästa jobb" för mig... att det hela tiden är under utveckling... idag så kommer chefen för öppenbehandlingen i Halmstad ner och besöker oss och jag både hoppas och tror att det kommer att föra något gott med sig... vi vill ju trots allt samma sak... att kunna erbjuda människor ett helt nytt sätt att leva.
.
Alla människor som vill bli drogfria ska ges de bästa förutsättningar för det tycker jag.
.
Jag vill att alla människor som vill välja ett drogfritt liv ska få den möjligheten... gärna personligt anpassat till den enskilda individen... för jag tycker intev att det spelar så himla stor roll vilket sätt man väljer för att hålla sig drogfri... jag vill inte vara en kille som inbillar mig att mitt sätt är det enda rätta sättet... jag vet bara att mitt sätt är mitt sätt och att det funkar bra för mig... om någon annan vill bli drogfri på ett helt annat sätt så välkommnar jag bara det... för jag gillar mångfald och valmöjligheter... det enda jag vet med bestämdhet är att varje drogfri människa är en GIGANTISK samhällsvinst... och då menar jag inte "bara" rent ekonomiskt... även om det väl egentligen skulle räcka som argument för vilken politiker som helst... så mycket pengar finns det faktikst att tjäna på att satsa på en vård som kan erbjuda människor i ett missbruk ett helt nytt liv... ett liv värt att leva... ett liv att trivas med... ett drogfritt liv värt namnet.
 

Kommentarer :

#1: eric johansson

Fina och tänkvärda tankar =)

Svar: Tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :