Uppe med...

... tuppen.
.
Det var mörkt när jag steg upp i morse... en kvart innan klockan skulle ringa... och eftersom min blåsa inte ville låta mig ligga kvar så gick jag upp... och då var det ju inte lönt att gå och lägga sig igen... till min förvåning så känner jag mig oförskämt pigg denna morgon... kanske kan det bero på att jag var en ytterst sund man igår som både tränade på gymmet och gick en kvällspromenix... i vilket fall som helst så är det skönt att sitta här vid vårt köksbord så här på morgonkvisten... och inte har jag någon träningsvärk heller... nä... kort sagt... idag har börjat väldigt bra.
.
Blåvitt hakade på i den allsvenska guldstriden när de satte AIK på plats igår på Gamla Ullevi.
.
Sen är det ju alltid lite lättare att gå till jobbet när IFK hakat på i guldstriden... att de slog AIK igår gör ju inte saken sämre... vissa ränder går inte att tvätta bort helt... inte ens för en Zann Zlatanist som jag... Blåvitt har en permanent plats i mitt hjärta... och har ni inte sett den än så rekomenderar jag er att se dokumentären om Blåvitt när de vann UEFA-cupen på 80-talet... större bragd får man leta efter... och jag fattade nog inte riktigt hur stor den bragden var när det begav sig... kanske för att jag gick på alla matcherna och hade Torbjörn Nilsson som stor idol... jag blev liksom inte förvånad när de vann... och vann... och vann igen... för mig var det helt naturligt... och även om det är helt andra tider idag... så blir jag inte förvånad om de vinner i år igen.
 

Kommentera inlägget här :