Begravt...

... en kabel.
.
Jag lyckades till slut med projektet att gräva ner en elkabel i trädgården... ett inte alltför svårt uppdrag trots all sten som ville hindra min spade att få upp jorden... däremot så känner jag att min kropp inte är riktigt densamma längre... för efter några timmars grävande så orkade jag inte mycket mer trädgårdsarbete... vi har några träd som behöver fällas och lite annat smått och gott... men så är det ju med att vara husägare... det finns alltid någonting som behövs göras... det tar liksom aldrig slut... när man tror att man är färdig är det oftast dax att börja om från början igen... träden som jag sågade ner när jag flyttade hit för över 30 år sedan har ersatts av nya träd som behöver sågas ner om vi vill ha in lite mer sol i vår trädgård... och det vill vi ju.
.
Tro det eller ej... kabeln ligger nu begravd och det här diket är nu... historia.
.
Men jag känner ingen större stress bara för att det alltid finns någonting att göra här hemma... tvärtom så tycker jag nog att mitt mantra "dessto mindre man gör dessto mer får man gjort" stämmer rätt bra med verkligheten.
 

Kommentera inlägget här :