Det här med rökningen...

... är ju helt sannslöst.
.
I lördags så testade jag ett bloss på en cigarette... tyckte att det smakade helt ljuvligt... och igår smackade jag i mig ett helt paket... varav de sista ciggen mest smakade... öhhh...  inte ljuvligt i alla fall... och ännu en gång så sitter jag här och fattar att ingenting var annorlunda den här gången heller... fast det kändes så... trodde faktiskt för en liten stund att jag mycket väl skulle kunna kontrollera mitt beroende av ciggen... och "bara" ta ett bloss lite då och då om jag "kände" för det... tji fick jag... knas direkt... och återigen har jag fått lära mig att en är inte tillräckligt och tusen inte nog för mig... jag är en beroende ut i fingerspetsarna och kan inte kontrollera någon form av sinnesförändrande droger... och ja... cigg är en sådan.
.
Jag är chanslös... att på något sätt kontrollera mitt rökande går inte... allt eller inget... ja tack eller nej tack.
 
 

Kommentera inlägget här :