Glädje...

... och sorg.
.
Jag är glad att jag kan känna sorg... inte för att jag gillar att vara ledsen utan mest för att det får mig att känna mig hel... och för att jag faktiskt har en hel del i mitt bagage som faktiskt är rätt sorgligt... saker som förklarar en hel del känslomässiga beteende som jag ligger inne med... det fanns en tid i min barndom då jag gick omkring och var rädd mest hela tiden... mobbing är ju som ni säkert förstår inte så skoj för den som är utsatt... och att hela tiden vara beredd på att mina "kompisar" kunde få för sig att utsätta mig för allehanda ting har satt sina spår... och när jag tänker på att det var en liten 10-årig kille som gick och bar på dessa känslor så känner jag... sorg... så ska ingen människa behöva ha det.
.
Små barn ska ha rätt att känna sig trygga... överallt.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

<3

Svar: Kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :