Hemligheter...

... och skam.
.
Jag pusslar mig vidare genom livet och idag så ska det att handla om hemligheter... i vår gemenskap så brukar vi ju säga att vi inte är sjukare än våra hemligheter... och att många av våra hemligheter kan fylla oss med skamkänslor är väl inte heller någon nyhet... jag är nog inte ensam om att ha gjort grejer som jag inte är så himla stolt över... saker och ting som fyllt mig med skamkänslor... vilket jag i.o.f.s. är rätt glad för... det hade ju varit betydligt värre om jag hade förmågan att kunna skämmas... skam är ju ändå en rätt sund känsla om jag lyssnar på den... och kanske t.o.m. gör om och gör rätt.
.
Idag så ska jag göra mitt bästa för att pussla mig igenom och avslöja någon av mina "hemligheter".
.
Det jag har lagt märke till när det gäller mina skamkänslor är att de har en tendens att blekna och till slut försvinna om jag tar fram de i ljuset... att gömma mina skamkänslor bland mina hemligheter är verkligen ingen bra idé... det skapar bara ett behov av att fly ifrån mina egna känslor hos mig... ett tillstånd som kan vara direkt livsfarligt för mig eftersom jag ju är en beroende... som större delen av mitt liv flytt från mig själv med hjälp av droger... jag köper verkligen påståendet om att vi inte är sjukare än våra hemligheter... och idag så ska jag ta vara på möjligheten att tillfriskna genom att dela med mig av någon av mina "hemligheter".
 

Kommentera inlägget här :