Spritreklam...

... på TV3.
.
Kollade på en gammal klassisk film med Sandra Bullock igår på 3:an... 28 dagar... filmen handlar ju om en alkolist som hamnar på en 12-stegs behandling för att få vård... och jag har inget att invända mot filmen... tvärtom så gillar jag den skarpt... grejen som jag reagerade lite på var spritreklamen i pauserna... här har vi en film som handlar om konsekvenserna av ett beroende... och i pauserna så matas jag med reklam för alkohol och spel... hur tänkte man där?
.
Jag kunde bara inte låta bli att reagera på all spritreklam när jag kollade på 28 dagar igår.
 

Kommentarer :

#1: Gubben

Håller med dig, tänkte på det när jag såg filmen igår kväll. Fast samtidigt så blir väl för det mesta fel med reklaminläggen. Vid tex. insamlingsgalor för svältande barn så dyker Bregott fabriken upp.

Svar: Mmmmm... reklam är kanske inte alltid verklighetsnära.
peter

skriven
#2: Adine

Reklam för alkohol överhuvud taget borde inte få finnas, enligt min åsikt! Inte för spel heller, för den delen...

Svar: Mycket pengar i den branschen tror jag...
peter

skriven

Kommentera inlägget här :