Stress...

... och återhämtning.
.
Slog på morgontv:n och hann precis höra lite grann om återhämtning och stress... och psykisk ohälsa... fick lära mig att stress egentligen sällan är något stort problem men att vi i vårt moderna samhälle har väldigt svårt att återhämta oss... det händer liksom för mycket hela tiden... och blir det för lugnt så hittar vi på någonting att sysselsätta oss med... och jag kan bara hålla med... har jag inget att göra så åker telefonen fram... facebook... aftonbladet... kolla mailen... vad som helst utom att återhämta mig... vilket skulle kunna vara att bara sitta still och inte göra någonting... någonting som inte lockar alltför mycket om jag ska vara ärlig... jag kan sträcka mig till att slöa i TV-soffan... pula lite i trädgården med en ljudbok i öronen... gå en promenad i skogen... vad som helst... men bara tanken på att sitta still och göra absolut ingenting gör mig rastlös.
.
Jag undrar om pussel är någonting som får mig att slappna av... eller... gör mig manisk.
.
Jag kan ju tycka att pussla låter väldigt mycket som återhämtning... lätt terapi där jag sitter och petar lite bland alla dessa pusselbiter... försöker få dem att passa ihop så att det blir en bild... men efter att ha suttit där i några timmar igår så känner jag mig nog mest... manisk... fast å andra sidan så är det onekligen väldigt avkopplande... ALLT annat försvinner runt omkring mig.
 

Kommentera inlägget här :