Det gick åt helvete...

... redan första dagen.
.
Jag får ta nya tag... rackarns vad lätt det är att slå på sig själv för att jag misslyckades med mitt rökfriprojekt redan första dagen... kanske får jag tillbaks mina egna ord om hur enkelt det var att sluta röka förra gången... helt klart är att jag helt hade lyckats förtränga de första jobbiga dagarna... och även om jag VET att jag klarat av det en gång innan så verkar det inte ha så stor betydelse för mig just nu... nikotinisten i mig har fått nytt liv... och verkar starkare än någonsin... den motivation som jag kan känna mellan varven försvinner fullständigt på minde än en sekund mellan varven... och hela jag bara skriker efter en cigg... alla mina tidigare trix som funkat så bra för mig tidigare är som bortblåsta... just nu får jag säga åt mig själv att det inte är någon katastrof att misslyckas lite... som någon sa en gång... det finns inga andra misslyckande mer än att plocka upp den där första... och att inte komma tillbaka på banan igen... allt annat är "bara" erfarenheter... kanske lär jag mig att bli en smula ödmjukare mot alla andra som kämpar för att bli rökfria.
.
Det är bara att ta nya tag... sen... imorgon... ska "bara" röka en sista cigg till först.
 

Kommentera inlägget här :