Getingarna...

... blev arga.
.
Det var dramatik i Brännebassalt igår... vi hade fått för oss att gå till anfall mot getingarna som ockuperat den ena fågelholken... utrustad med insektsspray och rustad med skyddskläder klev jag upp på en trappstege och sprayade in i det lilla hålet på fågelholken... brummandet inifrån holken var minst sagt skrämmande och jag tror  tömde nästan hela flaskan innan jag gjorde reträtt och kastade mig tillbaka in i huset... väl innanför dörren hörde vi hur getingarna desperat attackerade dörren från utsidan... sen vågade vi inte gå ut mer den kvällen...  och nu på morgonen när jag vågade mig ut igen såg jag till min stora förvåning en geting som surrade omkring det stora boet... i skrivande stund så vet jag inte vad den gjorde där... har vi lyckats driva ut dem från fågelholken eller bor de fortfarande kvar?
.
Getingarna har byggt bo i en av våra fågelholkar... ett stort bo med massor av STORA getingar.
 
 

Kommentera inlägget här :