"Har du nått...

... eller?".
.
Killen i Östersund såg ganska normal ut när han kom fram till mig... "Jag känner igen dig har vi träffats förut" frågade han... jag granskade honom och letade i mitt minne... och kunde inte påminna mig om att så var fallet... han var välklädd och såg rätt proper ut... men det ringde inga klockor... jag kunde inte komma ihåg att jag skulle träffat denna människa förut... då kom frågan... "har du nått eller?"... och jag tittade förvånat på min kompis som satt bredvid mig samtidigt som vi kunde upplysa killen om att det var väldigt länge sedan vi sysslade med droger... däremot kunde vi upplysa killen om att vi var drogfria... och det var ju nog bra sa killen... och gick därifrån.
.
Av mig kan man inte handla droger.
.
Vi funderade lite över varför killen valt att komma fram till mig... och hur vi narkomaner verkar ha en inbyggd radar för att hitta varandra... och det var då vi kom på det... "vanliga" människor tittar nog ofta bort när de möter en narkoman... vi gör tvärtom... och söker ögonkontakt istället... så det var kanske inte så konstigt att han kom fram till mig för att försöka få ta i mer droger... tyvärr var han inte så intresserad av ett annat sätt att leva... synd... för det hade jag kunnat förmedla.

Kommentera inlägget här :