Pundet...

... från det förflutna.
.
I några dagar har jag gått omkring i det förflutna... pundaren i mig har legat gömd i vår källare... massor av gammal skit ska nu köras till tippen och det känns så himla skönt... men det har onekligen varit en process att röja omkring i all gammal skit som legat gömd i källaren... mycket bearbetning av det "gamla" livet som missbrukare... och kanske kan det tyckas enkelt att "bara" slänga all gammal skit men tro mig när jag säger att det varit rätt jobbigt att röja omkring nere i källaren... alla dessa grejer som bara legat där och dragit tillbaka mig rent känslomässigt till den tid som varit... hur jag sparat all möjlig skit bara för att... ja säg det?
.

 Det ska bli skönt att åka till tippen och slänga bort det gamla pundarlivet för gott.
.
Allt det där gamla "bra att ha" har ju visat sig att bara vara ett sätt att kunna må dåligt över en tid som inte ens existerar längre... jag är inte samma människa som jag var i missbruket... det är dax att släppa taget om det förflutna och låta de nya visionerna ta över... källaren behöver inte vara en påminnelse över tider som passerat... källaren kan istället bli ett fett badrum med tvättstuga och bastu... plus en snickarbod... möjligheterna som öppnar sig när vi släpper taget om det gamla "bra att ha" är gränslösa... jag känner hur friheten knackar på dörren... och det mina vänner...känns riktigt jävla bra.
 
 
 

Kommentera inlägget här :