Träffade en...

... barndomsvän igår.
.
Första dagen i lägenheten var både intensiv och givande... vi fixade och fejade med IKEA-besök och flyttbestyr... lägenheten blev betydligt större när vi möblerade om och det känns himla lyxigt att bo mitt i stan... Haga är verkligen speciellt och vi har ju nära till precis allting... ta bara när jag beslutade mig för att gå på ett möte igår... jag trodde att mötet var på ett ställe där jag varit förut... men jag hade fel... så jag ringde en vän... knallade ner till nästa möteslokal... blev anvisad ett tredje ställe och även om mötet jag sökte hade flyttat från alla dessa platser så var det ganska fachinerande att kunna gå mellan alla dessa ställe som ligger väldigt nära där vi bor... i Brännebassalt (läs Lidhult) har vi ett möte i veckan och då behöver vi ändå köra en mil för att komma dit... här ligger det mesta på promenadavstånd... förutom mötet igår... som ligger på cykelavstånd.
.
Att flytta till Göteborg är spännande efter alla dessa år ute i skogen i Brännebassalt.
.
Annars så var en av höjdpunkterna igår att träffa en gammal barndomsvän och ta en fika på Linnégatan... det var för övrigt samma vän som välkomnade mig förra gången jag flyttade till Göteborg... jag var väl 10 år då och min pappa hade flyttat till Göteborg... jag bodde där på loven några år innan jag till slut flyttade upp på heltid... och jag kände igår att jag verkligen är välkommen tillbaka upp till stan... men jag känner inte att jag flyttar tillbaka till något gammalt även om jag har en historia här uppe... nej... denna gången flyttar jag till någonting nytt... spännande och jag känner mig väldigt levande i detta... här kommer jag att trivas... med både mina gamla och nya vänner... det är jag övertygad om.
.
Det är något speciellt med barndomsvänner.
 

Kommentera inlägget här :