Vaknade upp i ett...

... regnigt Haga.
.
Sitter i vår lägenhet i Haga och tittar ut över ett regnigt Göteborg... det känns nästan som om sommaren är slut... och det ligger väl något i det för min del... semesterns sista dag och i morgon så börjar jag jobba igen efter två veckor utan väckarklocka och krav överhuvudtaget... det är med blandade känslor... för det har varit skönt att ladda batterierna lite samtidigt som det ska bli skoj att komma tillbaka till världens bästa jobb... vi har en minst sagt intressant höst framför oss och jag längtar riktigt efter att sätta tänderna i den... massor att fixa med på jobbet och spännande att se hur det funkar att pendla mellan Göteborg och Halmstad på daglig basis... jag tror att det kommer att gå hur bra som helst... och att jag kommer att få en lugn stund på tåget där jag kan fixa praktiska grejer på min dator som det annars kan vara svårt att få tid till på vår minst sagt intensiva arbetsplats.
.
Utanför vårt köksfönster öser regnet ner... synd att vi glömde ta med oss paraply.
.
En annan flippad grej med Göteborg är att jag kan välja att gå på mina möten nästan precis när jag själv vill... som idag... en söndag... klockan 12... det är lyx för en beroende som mig att kunna ta del av tillfrisknandet lite när när som helst... på promenadavstånd.
.
Livet är spännande... och mer kommer att visa sig.
 

Kommentera inlägget här :