Aj...

... Det gör ont.
.
Jag tog det säkra före det osäkra... Smörjde in hela kroppen med solskyddsfaktor 20... Och inte nog med det... Väl på stranden så la jag mig i skuggan UNDER parasollen... Trodde väl på fullt allvar att jag var garderad och blev nog allt lite förvånad när jag ändå lyckades bränna mig... Så idag är jag inte längre en blek skandinav som nyss anlänt till Bali... 
.
Solen ger mig en annan färg.
.
Tror ni att jag kommer att strunta i att gå till stranden idag så tror ni fel... Fast jag har även bokat in en tid för att förbereda mig inför att dyka med bassängträning så att jag får ett "körkort" som gör det möjligt att följa med och dyka lite senare på min vistelse här... Jag vill ju dyka bland mantrorna denna gång... Att ta ett helt färdigt dykcertifikat kan jag tycka är lite för dyrt med tanke på hur sällan jag dyker... Det kostar ju ändå en hel del.


Kommentera inlägget här :