Julbordet...

... avklarat.
.
Om en vecka befinner jag mig på Bali... och då lär det inte bli så himla mycket julfirande... så det kändes ju bra att ha käkat ett julbord innan vi ger oss av till de varmare nejderna... när jag tittar mig omkring och lyssnar på mina vänner så lägger jag märke till att julen närmar sig med stormsteg... julstjärnor och tingentangel pryder staden och det pratas en hel del om julklappar och allt annat som hör julen till... och jag skulle ljuga om jag påstod att jag kommer att sakna allt det där... nä helt ärligt så tycker jag om att åka till andra sidan av vårt jordklot och anpassa mig efter den miljön och kulturen... att jag råkar missa debatten om nyvalet i Sverige under några veckor kan jag också leva med.
.
I år blir det ingen julgran hemma i Brännebassalt... men ett julbord med goda vänner hann vi med.
 

Kommentera inlägget här :