Mitt i natten...

... På Bali.
.
Det är ju det här med tidsomställning... Andra natten i rad som jag vaknar vid 2-snåret... Klarvaken... Lite för tidigt att gå upp men jag har inget val... Och det är skönt att sitta uppe på dykskolans skolsal som är som ett gigantiskt uterum på andra våningen... Helt öppet utan väggar men med ett stort tak om det skulle regna... Eller som solskydd på dagarna... Vid denna tiden är det lite svalare, kanske runt 25 grader... Behagligt.

.
Behagligt mitt i natten på Bali.
.
Annars så är det ju det här med solandet... Som van Tylösandskille anser jag mig inte behöva något solskydd... Behöver jag säga att jag hade fel... Vi var kanske på stranden en dryg timme och jag låg still i kanske en kvart... Det räckte... Och jag märker även att jag behöver skydda huvudet... Än så länge är jag bara lite öm och jag tackar min lyckliga stjärna för att vi inte låg längre på stranden... Imorgon får jag göra om och göra rätt... Lyssna på min lite klokare bättre hälft och ta på mig solskydd... Kanske t.o.m. Skyddsfaktor 20... Fattar inte varför jag fortfarande gör samma misstag om och om igen... Jag har ju gjort ett steg 2.




Kommentera inlägget här :