Myrorna...

... Hade vi glömt bort.
.
Nu är det inte som så att paradiset är helt och hållet problemfritt... Det finns saker som inte syns på bilderna... Som t.ex. Myrorna... Dessa små flitiga djur som kan krypa in överallt... Och till slut känns det som om det finns myror överallt... I väskorna, på kläderna... Och sist men inte minst, krypande på kroppen... Det är lätt att drabbas av myrnoja... Men, men... Det kunde ha varit värre... Ett problem är inte större än vad man gör det till... Några små myror är inget som tar över våra liv... Men de får mig att reflektera lite över hur viktigt det är att leva i lösningen istället för problemet... Hur lätt det hade varit att bli en sur bittergubbe om jag valt det... Skönt att ändå kunna förstå skillnaden... Att kunna be sinnesrobönen och förstå vad som menas med den... Så idag ska jag välja att njuta av livet... Bara för att jag kan.
.
Skönt att ha ett val... Idag väljer jag... Lycklig.

Kommentera inlägget här :