På tåget...

... igen.
.
Lite skoj att åka tåg... idag så är det nätt och jämt att jag hinner skriva en blogg eftersom vi träffade en bekant och har suttit och snackat om allt möjligt och omöjligt ett tag nu... bara det här med att överhuvudtaget ha dessa kontakter är ju egentligen lite overkligt om jag tänker på hur det har varit en gång i tiden... som aktiv narkoman var det helt andra kontakter som gällde... då var jag ju mer intresserad av att träffa människor som på ett eller annat sätt kunde hjälpa mig att fly från den verklighet som jag levde i... idag är det precis tvärtom... idag så träffar jag människor som jag kan umgås med i den verklighet som jag en gång ville fly ifrån... en verklighet som jag faktiskt trivs rätt bra i... jag känner mig idag som en del i samhället på samhällets villkor... skönt.
.
Allting är inte upp och ner längre... med vissa undantag.
 

Kommentera inlägget här :