Att synas...

... i media.
.
När man jobbar med en förening som stöttar människor som vill göra en förändring så händer det lite då och då att media hör av sig och vill göra ett reportage... för det mesta så är det givetsvis positivt eftersom hela grejen i grunden är väldigt positiv... och allra helst när man jobbar i en förening där vi bokstavligt talat räddar livet på varandra... varken mer eller mindre... att sluta knarka och börja leva är inte alltid så himla enkelt som det låter men med rätt stöd och människor runt omkring dig så finns det mycket goda möjligheter... grejen med media är att vi som jobbar med detta ofta beskrivs som någon slags hjältar som räddar livet på en och annan medborgare... och det är ju givetvis inte sant... vi är ju oftast bara helt vanliga människor som har valt att hänga med andra människor som också vill göra en förändring... och när man hjälps åt så är ju som ni alla vet det mesta möjligt... tillsammans är vi starka.
.
Allt är inte alltid vad det ser ut att vara... ibland är det faktiskt ännu bättre.
.
Det kan vara farligt att tro för mycket på allt som visas upp i media... hjältar kan visa sig vara helt vanliga människor med fel och brister... och någonstans så är jag glad över det... det hade ju varit hemskt om jag var tvungen att vara perfekt... då skulle jag inte få vara med... för jag är nämligen allt annat än felfri... och det är okej... det kan jag leva med... att vara mänsklig tilltalar mig.
 

Kommentera inlägget här :