Göteborg...

... igen.
.
Just nu sitter jag i en bil och väntar på min älskling... i Göteborg... och det är lite flippat att vara här... trots allt så har jag för en herrans massa år sedan bott här... och det tog väldigt många år innan jag kunde släppa den staden och fatta att jag hade flyttat därifrån... Göteborg var liksom "hemma" hur länge som helst... men idag så inser jag att jag har en helt annat relation till denna stad än vad jag hade när jag flyttade härifrån... inte så konstigt kanske... inte bara för att jag var en helt annan människa... utan för att det faktiskt händer massor av saker på 30 år... både med Göteborg och mig själv... ta bara det här att jag lever drogfritt... det gjorde jag verkligen inte när jag bodde i stan... tvärtom... missbruket var redan då det viktigaste i mitt liv och då blir det som ni säkert förstår därefter... kaos och katastrof på de flesta områden i livet.
.
Min gamla hemstad och jag håller på att bygga en helt ny relation... me like.
.
Igår när jag gick omkring på min gamla hemstads gator så kunde jag riktigt känna hur jag hade förändrats... att min relation till staden är annorlunda... och att jag gillade den känslan... jag har inget otalt med någon i denna staden längre... tiden läker faktiskt en hel del sår... och jag kunde känna en skön känsla av frihet när jag konstaterade detta faktum... och se på staden på ett helt nytt sätt... det förflutna har tappat greppet och en ny tid är här... spännande tycker jag.
 

Kommentera inlägget här :