Melodifestivalen...

... och jag.
.
Eftersom jag numera är lite mer av en "vanlig" svensson så kollade jag ju på melodifestivalen igår... någonting som jag förnekade för många år sedan... tyckte var fuktansvärt... vilket jag deklarerade högt och tydligt överallt... för att lite senare bakom nerdragna fönster kolla på i smyg... och om jag minns rätt så tyckte jag nog till råga på allt säkert om den stunden också... det är i alla fall vad jag tror efter att ha kollat på programmet igår... varför ska vi kanske låta vara osagt... för musiken i sig är enligt mig ett stort skämt... jag tror att det är själva tävlingen som lockar mig... ja, så måste det vara... skillnaden från förr är väl att jag inte behöver ha någon åsikt om spektaklet utan kan luta mig tillbaka och bara njuta av att se på detta tillsammans med någon annan... att se på melodifestivalen ensam är ju inte så skoj... detta är ju ett familjeprogram av rang... här kan man tycka och ha åsikter... gissa och tävla... på lika villkor... ingen vinner och alla vann ändå.
.
Livet rullar vidare och jag med det... det går som på räls.
.
Det är skönt att kunna leva livet på livets villkor... att kunna slappna av framför melodifestivalen utan att behöva försvara mitt beteende... så har det minsann inte alltid varit... det fanns en tid då min politiska ståndpunkt hindrade mig från att ta del av vissa saker i livet (läs melodifestivalen)... det fanns även en tid i mitt liv när mitt missbruk hindrade mig fråmn att ta del av det mesta som hände runt omkring mig... så idag så njuter jag av att kunna ta del av livet på livets villkor... ta för mig av smörgåsbordet och njuta av det... sen kan man ju alltid diskutera kvalliten på låtarna i melodifestivalen... men det är ju en helt annan grej.
 

Kommentera inlägget här :